Ders 03

Kısa Kozdan Çakmak (1)

Yer Oyunu Temel Prensipleri:

. Çakacağın tarafta küçük kozlar kalsın. Küçükleri çakmak, büyükleri dışarıdaki kozları toplamak için kullan.(bord2)

. Eğer geçiş sorunun var ise, çakmak istediğin rengin Ası uzun tarafta ise (Örneğin Axxx ve xx) ilk el küçük oynanıp bağışlanır. İkinci amacımız, renge ne zaman çakacağımıza defans değil biz karar vermeliyiz! (bord02)

. Çakacağın rengin Ası kısa tarafta (çakacağın tarafta Ax) ise bloke olmamak için ilk el Ası koy. As kısa tarafta ise alacaksın, uzun tarafta ise bırakacaksın.(bord03)

. Mantık prensiplerden önce gelir..(bord04)

. Kaç kez çakabileceğini hesapla.(bord05)

. Koz dağılımının kötü olduğu anlaşılınca, çakmayı planladığın rengin önce onörlerini çek.(bord06)

. Atağı hem yerden hem elden alma imkanı var ise, antreyi ana elde bırakacak şekilde oyna.(bord07)

. Son çakayı almadan önce, dışarıdaki koz sayısını azalt. Mümkün ise bire indir.(bord08)

. Rakibin alıcı kozunun sadece bir kozunu almasına müsaade et, iki kozunu değil. (üste çakmak zorunda bırak) (bord08)

. Kaç koz kaybedebilirim? (Marjin)(bord10)

 

Defans Prensipleri:

. Defansta iken, eğer deklaranın elinde ki kaybı kaçma imkanı yok ise, alacağın eli almak için oynama. (bord01)

 

Bord # Tekrar Oynama Çözüm
01 Bord01 Yanlış  1 / Yanlış 2

Doğru Oyun

02 Bord02 Yanlış  1 / Yanlış 2

Doğru Oyun

03 Bord03 Yanlış  Oyun

Doğru Oyun

04 Bord04 Yanlış  Oyun

Doğru Oyun

05 Bord05 Doğru Oyun
06 Bord06 Yanış ve Doğrusu
07 Bord07 Yanlış  Oyun

Doğru Oyun

08 Bord08 Yanlış  Oyun

Doğru Oyun

09 Bord09 Doğru Oyun
10 Bord10 Doğru Oyun

 

Anlatım (Youtube)

Bölüm 1

Bölüm 2

Bölüm 3

 

 

Briç Test
%d blogcu bunu beğendi: