Yeni Başlayanlar İçin-6

Kozları Çekmeyi Planlama İçin İpuçları

  • Genel Kural: Kozları hemen çekmemeyi gerektirecek bir durum yoksa “Kozları Hemen Çekin!”
  • Eğer elinizdeki kayıpları yere çaktırmayı düşünüyorsanız, koz çekmeyi geciktirebilirsiniz.
  • Bazen kağıt kaçmak ya da kağıt kaçmak için bir rengi sağlamak daha önemli olduğu durumlar olur. Böyle durumlarda kozları toplamayı geciktirebilirsiniz.

 

+++

 

Örnek 1

____________Kuzey:
____________ VT95
____________ A72
____________ RD97
____________ 96

 

____________Güney
____________ AD763
____________ 865
____________ A4
____________ RD3

Kontrat: Güneyden 4 Pik

Atak: D

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 1

i) Ana el Güneyin elidir. Potansiyel kayıplar; Pikte 1, Körde 2 ve Treflde 1 el kayıp. Toplam 4 Potansiyel kayıp.

ii) İlk eli As ile alıp V oynamak çok risklidir. Zira empas tutmaz ise; defans hemen 2 Kör ve 1 Trefl alıp kontratı batırır! Eldeki kayıp Körlerden birini Karoya kaçmayı denemelisiniz. Şu sıra ile oynarsınız; A, R ve D (elden Kör kaybı kaçılır). Eğer kimse çakmazsa, bir fazla el için şimdi de Pik Vale ile empası deneyebilirsiniz. Eğer üçüncü tur Karo çakılır ise, hala Trefl çakası ile yere geçme ve Pik empası yapma şansınız olacak. (Bu arada dışarıdaki koz sayısı da üçe düşmüş olacak. Duruma göre karar vereceksiniz)

Oyun planı; Atağı As ile alıp, 3 tur Karo oynayıp elden kayıp Körlerden birini atmak.

 

+++

 

Örnek 2

____________Kuzey:
____________ A
____________ DVT6
____________ DT52
____________ T762

 

____________Güney
____________ RDVT976
____________ A984
____________ –
____________ D5

Kontrat: Güneyden 4 Pik

Atak: 2

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 2

i) Ana el Güneyin elidir. Potansiyel kayıplar; Körde 1 ve Treflde 2 el kayıp. Toplam 3 Potansiyel kayıp.

ii) Sadece 3 potansiyel kayıp olduğu için kontratı çantada keklik zannetmeyin! Dikkatsiz bir oyuncu rahatlıkla kontratı batırabilir. Şöyle ki; Atağı As ile aldığınızda, “hazır yerde iken Kör empasını deneyeyim!” derseniz olacaklara bakalım. Empas tutmaz Batı R ile eli alıp hemen bir Kör daha oynar ve Doğu çakar. Defans iki Trefl lövesi daha aldıktan sonra, Batı bir Kör daha oynayıp ortağına çaktırır ve Kontrat 2 batar!

Doğru oyun hemen dışarıdaki kozları toplamaktır. Karo çakası ile ele geçip Pikleri çekmek gerekir. Kör empası için yere geçer kalmamıştır, ancak Kontratı garantiye almak çok daha mühimdir.

Oyun planı; Atağı alıp Karo çakası ile ele geçmek. Pikleri toplamak. Sonra Körlere girmek.

 

+++

 

Örnek 3

____________Kuzey:
____________ R632
____________ A42
____________ 8743
____________ 65

 

____________Güney
____________ A4
____________ RDVT87
____________ A6
____________ V83

Kontrat: Güneyden 4 Kör

Atak: D

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 3

i) Ana el Güneyin elidir. Potansiyel kayıplar; Körde 1 ve Treflde 3 el kayıp. Toplam 4 Potansiyel kayıp.

ii) Rakibin Koz başlamaması sizin için bir şans! Burada yapılacak hata, bir tur dahi Koz çekmek olacaktır. Eğer kozlar 3-1 dağılmış ise. Rakipler her Trefl aldıkları el koz dönerek yerin kozlarını bitirecektir! Doğru oyun atağı aldıktan sonra hemen Trefl oynamaktır. Artık defans koz oynasa bile üçüncü tur Trefle yerden çakabileceksiniz.

Oyun planı; Atağı alıp hemen Trefle girmek. Rakip koz oynarsa elden almak ve üçüncü tur Trefle yerden A ile çakmak.

 

+++

 

Örnek 4

____________Kuzey:
____________ A5
____________ D72
____________ DVT7
____________ 9642

 

____________Güney
____________ RDVT76
____________ R6
____________ 42
____________ AR3

Kontrat: Güneyden 4 Pik

Atak: V

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 4

i) Ana el Güneyin elidir. Potansiyel kayıplar; Körde 1, Karoda 2 ve Treflde 1 el kayıp. Toplam 4 Potansiyel kayıp.

ii) Trefl kaybından kurtulabilmek için yerin Karo rengini sağlamalısınız. Ancak yere geçiş için tek kağıt koz olan A dır. İle el yerden küçük koyarsınız. Doğu A nı koysa işiniz çok kolay olurdu ama usta defans oyuncusu koymaz ve R ile elden alırsınız. Hemen Karo oynarsınız. Eli alan rakip Trefl oynarsa, alıp tekrar Karo oynarsınız ve yerin Karolarını sağlarsınız. Artık yere geçtiğinizde, kayıp Treflinizi Karoya atabileceksiniz. Defans ilk Karoyu aldığında koza girse bile elden alıp Karoya devam edersiniz.

Oyun planı; Atağı ele çekmek. Karoya girmek. İki tur Karo oynandıktan sonra Pik Ası ile yere geçip, yerin Karosuna kayıp Trefl atmak.

 

+++

 

Örnek 5

____________Kuzey:
____________ AD7
____________ A7
____________ 863
____________ AV763

 

____________Güney
____________ RV5
____________ R98652
____________ AR7
____________ 4

Kontrat: Güneyden 6 Kör

Atak: V

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 5

i) Ana el Güneyin elidir. Potansiyel kayıplar; Körde ve Karoda birer el kayıp. Toplam 2 Potansiyel kayıp.

ii) Kontratı yapılabilmesi için Körlerin 3-2 ve Trefllerin 4-3 dağılması gerekli. Amaç yerin sağlanacak Treflisine elden kayıp Karo kaçmak. Yere geçiş kağıtları sınırlı olduğundan iyi bir oyun planı gerekiyor. Atağı elden alınca hemen A ile yere geçip, ikinci Trefle çakılır. R ve A sırası ile iki tur koz çekilir. Üçüncü Trefle elden çakılır. V si yerden D ile alınır ve dördüncü Trefle çakılır. A ile yere geçilip son Trefle kayıp Karo kaçılır. Defans sadece 1 adet Kör alabilir.

Oyun planı; Elden alıp, Trefllere girmek. Kozlara girmeden Trefl oynayarak daha sonra A nı yere geçiş için kullanmak ve toplam üç tur Trefle çakmak. Sağlanacak son Trefle kayıp Karo kaçmak.

 

+++

 

Örnek 6

____________Kuzey:
____________ V4
____________ 642
____________ VT754
____________ A97

 

____________Güney
____________ ADT6
____________ AD83
____________ RD986
____________

Kontrat: Güneyden 5 Karo

Atak: ♣R

i) Ana el hangisi ve kaç potansiyel kaybınız var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 6

i) Ana el Kuzeyin elidir! Potansiyel kayıplar; Pikte 1, Körde 2 ve Karoda 1  el kayıp. Toplam 3 Potansiyel kayıp.

ii) Eğer yanlış olarak ana eli Güneyin olarak belirlerseniz, kayıplardan biri yerin A na kaçılabilir gibi duruyor ama öyle değil! İlk el elinizden Pikte atsanız, Körde atsanız kayıp sayınız değişmiyor!

Eğer hemen koza girerseniz neler olacak ona bakalım. Doğu As ile alır ve Kör oynar. Majör renklerde Ruası olan Batı empasınızı alır. Artık kontartın çıkarı kalmamıştır.

Halbuki atağı aldıktan sonra, V ile empas derseniz Batı eli alır ama Kör dönemez. Trefl dönüşünü elden alır Koz dönersiniz. Doğu as ile alıp Kör döndüğünde A ile alır, dışarıdaki kozları toplar, eldeki Piklere yerdeki kayıp Körleri kaçarsınız.

Oyun planı; Yerin kayıplarını elden sağlanacak Piklere kaçmak. Bunun için önce koza değil Piklere girmek.

 

+++

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s