Yeni Başlayanlar İçin-10

Sanzatu Oyununda Kontrol İçin İpuçları

  • Sanzatu oyununda plan yaparken, oyun planınızın “yarışı kazanmasını” sağlayacağından emin olun. Sanzatu oyununda her iki tarafta uzun renklerini bir an önce sağlamaya çalışır. Siz bu yarışı önde bitirin. Yani rakipler sizi batıracak löveye ulaşamadan siz kontratı çıkaracak yeterli löveyi sağlayın.
  • Doğru oyun, atağın 4 parçadan mı yoksa 5 parçadan mı çıktığını anlamaya çalışarak başlar. Muhtemelen rengin ikinci tur dönüşünde dağılım daha iyi anlaşılacaktır.
  • Atak 2li veya görünür en düşük (yeri ve eli de dikkate alarak) kağıt ise, atakçının elinde o renkten 4 parça olduğunu düşünebilirsiniz.
  • Çoğunlukla ortaklar birbirlerine bilgi aktarabilmek için, ilk atağı 11 Kuralına uygun olarak dördüncü büyük kağıdını çıkarak yapar. Deklaran olarak siz de 11 Kuralından yararlanabilirsiniz. Örneğin atak 5, Yer ♣D83 ve eliniz RT92 ise, [5 liden büyük kağıtlarınızın adeti=5; Oynanan kağıt 5li + 5=10. 11 Kuralına göre 11-10=1 adet] sağınızdaki rakipte 5 den büyük sadece 1 kağıt var demektir. Oyunun devamında da bu bilgiden istifade edersiniz!
  • Atağı sağınızda ki oyuncuya bırakırken çok dikkatli olun. Zira kontratı öldürücü yeni bir renge geçebilir.
  • Eğer bir renkten iki büyük onörü çıkartmaya çalışıyorsanız, ilk atağı “tehlikeli el” sahibi defans oyuncusu alacak şekilde oynamaya çalışın. İkinci onörü ortağı aldığında “tehlikeli rengi” dönecek kağıdı kalmayabilir.

 

+++

 

Örnek 1

____________Kuzey:
____________♠ RD4
____________ A92
____________ DT62
____________♣ D43

 

____________Güney
____________♠ A3
____________ DVT
____________ V974
____________♣ AR72

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: V

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 1

i) Pikte 3, Körde 1, Karoda 0 ve Treflde 3 el, Toplam 7 hazır alıcı el var. 2 el daha bulmak gerekiyor.

ii) Trefller 3-3 dağılmış ise bir el oradan gelebilir. Kör empası tutuyor ise 2 el daha Körden gelebilir. Ancak, bir de kötü dağılım olduğunu düşünelim. R Doğuda ise alıp Pik oynayacaktır. Halbuki Karoları alabilmek için 2 tur Karo oynamanız gerekirken, Pikte sadece bir durdurucumuz kalmış olacaktır. Defans kolayca 2 Pik, 1 Kör ve 2 Karo elini alarak kontratı batıracaktır. Bu yüzden Körden önce Karoya girmelisiniz. Fazla yapmadan önce 9 eli sağlama almalısınız!

Oyun planı; Atağı As ile almak. A ve R yı düşürebilmek için her aldığımda Karo oynamak.

 

+++

 

Örnek 2

____________Kuzey:
____________♠ A6
____________ 632
____________ D973
____________♣ RD87

 

____________Güney
____________♠ D732
____________ AV
____________ AVT84
____________♣ A2

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: 5

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 2

i) Pikte 1, Körde 1, Karoda 1 ve Treflde 3 el, Toplam 6 hazır alıcı el var. 3 el daha bulmak gerekiyor.

ii) Karodan 3 ek el alınabilir gözüküyor. Ancak ilk eli Ruaya empas gayesi ile ele doğru çekerseniz ve R Doğuda ise eli alır ve kontratı öldürücü darbeyi Köre dönerek yapar. Defans Körleri toplamak için A nı en geç iki turda düşürür. Artık iş Karo empasının tutmasına kalmıştır. R Batıdan çıkar ve kontrat batar. Aslında defans Kör başlamayarak size bir şans vermişti!

Doğru oyun risk almadan ilk eli Asla alıp Karo empasını denemekti. Tutmasa bile, artık Batının oynayacağı Piki bir sonraki elde olsa durdurabileceksiniz. Batı Kör de oynasa durum değişmez. Artık Karo rengi sağlanmıştır.

Oyun planı; Atağı As ile almak. D oynayıp empas denemek.

 

+++

 

Örnek 3

____________Kuzey:
____________♠ 943
____________ D6
____________ RVT75
____________♣ D84

 

____________Güney
____________♠ AT
____________ R82
____________ A64
____________♣ ARVT3

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: 2

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 3

i) Pikte 1, Körde 0, Karoda 2 ve Treflde 5 el, Toplam 8 hazır alıcı el var. 1 el daha bulmak gerekiyor.

ii) 8 löve hazır. 9.cu löve için Körü mü Karoyu mu tercih edeceksiniz? Eğer Pikler 4-4 dağılmış ise, ek löve Körden gelebilir. Eğer Karo empasını denerseniz ve tutmazsa 3 Pik, 1 Kör ve 1 Karo verirsiniz. Ama Kör Asını çıkartırsanız, 3 Pik ve 1 Kör verirsiniz. Zaten Pikler 5-3 ise ve Renkte tıkanma olmaz ise battınız demektir! Öte yandan, atak olan 2 dört parçaya işaret ediyor.

Oyun planı; Piki ilk (veya ikinci) tur almak. Piklerin 4-4 dağılımına oynayıp, Kör ile devam etmek.

 

+++

 

Örnek 4

____________Kuzey:
____________♠ R2
____________ D62
____________ VT75
____________♣ T954

 

____________Güney
____________♠ A86
____________ AR5
____________ D96
____________♣ ARV3

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: 3

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 4

i) Pikte 2, Körde 3, Karoda 0 ve Treflde 2 el, Toplam 7 hazır alıcı el var. 2 el daha bulmak gerekiyor.

ii) Ek 2 löveyi minör renklerden birinden sağlamanız söz konusu. Acaba hangisini tercih etmeli? Eğer D a empas yaparsanız ve tutmazsa rakipler son Pik onörünü de çıkarırlar ve en iyi ihtimalle 2 Pik, 2 Karo ve 1 Trefl eli verip batarsınız. Halbuki Karo oynarsanız, rakipler yine Pik onörünü düşüreceklerdir ama Treflden el vermezsiniz. Atak olan 3, yerde ♠2 li göründüğünden dağılımın 4-4 olduğuna işaret ediyor!

Oyun planı; Atağı almak. Piklerin 4-4 dağılımına oynayıp, Karo ile devam etmek.

 

+++

 

Örnek 5

____________Kuzey:
____________♠ A7
____________ 865
____________ 9764
____________♣ RV86

 

____________Güney
____________♠ R63
____________ AR
____________ ADV3
____________♣ DT42

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: D

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 5

i) Pikte 2, Körde 2, Karoda 1 ve Treflde 0 el, Toplam 5 hazır alıcı el var. 4 el daha bulmak gerekiyor.

ii) Eksik löveler minör renklerden sağlanabilir. Ama doğru sıra ile oynamak şartı ile! Tehlikeli el Batıdır. Eğer Batıda Pik 5 parça ise tehlike sinyalleri çalıyor demektir. R ve A a iki el vermeniz muhtemeldir. Her ikisi de Batıda ise yapacak bir şeyiniz yok. Ama onörler karşılıklı ellere dağılmış ise, önce R empasının tutup tutmadığını anlamalısınız. Varsayalım ki R Batıdan çıktı. Eli alan Batı tekrar Pik döner ve bir tur boşlarsınız. Bir sonra ki Piki aldığınızda A ın Doğuda olmasını ümit edersiniz. Eğer Pikler 4-4 dağılmış ise (Doğu 1 Pik daha dönebiliyorsa) kontratı yine de, 2 Pik, 1 Karo ve 1 Trefl vererek yaparsınız.

Oyun planı; Atağı As ile almak. Tehlikeli eli Batı olarak tespit ederek, D ile Rua empası yapmak. Empas tutmazsa, R yı koymadan Piki bir tur boşlamak. Daha sonra Trefl rengine girmek.

 

+++

 

Örnek 6

____________Kuzey:
____________♠ 86
____________ A72
____________ DV86
____________♣ DV92

 

____________Güney
____________♠ D4
____________ D53
____________ AR3
____________♣ AT743

Kontrat: Güneyden 3NT

Atak: 6

i) Toplam kaç hazır löveniz var?

ii) Oyun planınız nedir?

 

+++

 

Cevap 6

i) Pikte 0, Körde 1, Karoda 4 ve Treflde 1 el, Toplam 6 hazır alıcı el var. 3 el daha bulmak gerekiyor.

ii) Defansın Pik açılmaması çok büyük bir şans! Eksik löveler Treflden alınabilir gözüküyor. Ama R Batıda ise empas tutmayacak demektir ve Batının renk değiştirip Pike girmemesi için dua edeceksiniz! Aslında dua etmekten ötesini yapabilirsiniz. İlk atağı el doğru çekerseniz, R ile eli alan Doğu, Pike dönmeyip Köre devam etse bile, Karo Dam ile yere geçtiğinizde A ve R nın siz de olduğu açığa çıkacak ve daha sonra Trefl empası tutmadığında mecburen Pike girecek olan defans kontratı batırabilecektir. Bu yüzden ile eli A ile alıp Trefl empasını denemelisiniz. Defans Kör oynamaya devam ederse 10 el alacaksınız!

Oyun planı; Atağı As ile almak. Trefl empası ile devam etmek.

 

+++

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s