28 İlk Kartı Oynamadan Düşünün

Yer açıldığında hemen bir plan yapın. Her bir rengi inceleyin. Bu renkleri sizin ya da rakibin oynaması halinde nasıl oynayacağınızı düşünün. Böylece problemler ortaya çıkmadan önce tahmin etmeye ve her türlü olasılığa hazır hale geleceksiniz.

Yer göründüğünde hem deklaran hem de defans oyuncuları zamanlarını kullanmalıdırlar. Briç kuralları, ilk elde oyuncuların plan yapabilmeleri için zaman kullanmalarına olanak tanır. Bu şekilde oyun daha hızlı ilerler. Her el durup düşünme oyunu daha yavaşlatacaktır.

Neden plan yapmaya ihtiyaç duyarsınız? Briç kompleks bir oyundur. Önceden plan yapıp, olası problemleri ve çözümlerini öngörür iseniz, doğru kartları doğru zamanda oynarsınız. Eğer problemi ortaya çıkana kadar fark etmedi iseniz, problemle karşılaştığınızda çok geç olacaktır!

Baştan plan yapılmaz ise kolaylıkla atlanabilecek bir konuya değinmek istiyorum;

____________ ARD85

 

____________ T92

3 NT kontratı oynuyorsunuz. Yere Treflden başka geçiş kağıdı yok ve 5 el almaya ihtiyacınız var. Belki “düşünecek ne var ki!” diyebilirsiniz. “Dışarıda ki kağıtların 3-2 dağılımına oynarım. Eğer dağılım 4-1 ise ve Batıda ♣Vxxx var ise, ele döner empası denerim” diye düşünürsünüz.

Evet Batıda Valeli dört parça Trefl var. Elden ♣2 yerden ♣A oynadınız. Yerden ♣R elden ♣9 oynadınız. Doğuda tek kart olduğunu görünce ele geçtiniz ve ♣T ile empasa gittiniz, ama Batı ♣V koymadı! Artık yere geçerinizde kalmadığından renkten 5 değil sadece 4 el alabileceksiniz.

Halbuki bu problemi önceden öngörse idiniz, bloke olmamak için elden, önce ♣T ve ♣9 oynardınız. ♣2 yi de empas için kullanırdınız.

Şu problemi analiz edelim;

____________Kuzey:
____________ AV84
____________ A43
____________ T32
____________ 532

 

____________Güney:
____________ R62
____________ R96
____________ DV4
____________ ADVT

Batı Kuzey Doğu Güney
      1♣
 1  1♠  Pas  1NT
 Pas 3NT  H.Pas   

Güneyde oturuyorsunuz. Zayıf 1NT (12-14 OP) oynadığınızdan 1♣ açıp, 3 NT ile bitirdiniz.

Atak 7 oldu. Oyunu nasıl planlarsınız?

Birlikte planlama sürecini inceleyelim;

  1. Sanzatu oynadığımız için önce hazır alıcıları sayalım (5 Löve: 2 Pik, 2 Kör ve 1 Trefl)
  2. Kalan elleri nasıl alabiliriz? (Treflden en az 2 belki 3 el, Karodan As ve Rua çıkarılabilirse 1 el, Pikten belki 1 belki 2 el)
  3. Rakip renkteki durdurucular (Karoyu sadece bir kez durdurabileceğiz)
  4. Eller arasındaki geçişler (Pikler ve Körler)

Ayrıca planlama yaparken, korunmasız onörlerimizi ve muhtemel garip dağılımları da dikkate almalıyız.

Bu planlama sürecini alışkanlık haline getirirseniz, oyun sırasında çok daha az hata yaptığınızı fark edeceksiniz.

Elimize dönersek, ataktan sonra 1 Karo eli daha alacağımız kesin gibi. Ancak bu Karo lövesi, Karoda son durdurucumuz olacak ve bir kez eli kaptırırsak muhtemelen 4 Karo lövesi daha verip batacağız demektir. Pikten bir kaç el daha alabiliriz ama 3 ele ihtiyacımız olduğundan bu yetmez. Bu durumda tek çare Treflden empas yapıp ♣R Doğuda aramak olacak. Yere Kör ve Pikten geçişler olacak. Ama ya Doğunun eli ♣Rxxx ise. O zaman yere 3 kez geçişe ihtiyaç olacak. 3.cü geçişi sağlayacak kağıt ise T dur. Pik empası gereksiz bir risk olacaktır. Karo ile yere geçebilmek için dağılımı doğru tahmin etmeliyiz. Batı 1 ile araya girmişti. ♣R nın da onda olmadığını varsaymıştık. Muhtemelen elinde ARxxx var. Böylece kendi ya da ortağı el tuttuğunda hemen Karo dönüp kontratı batıracaklar. Öyle ise, ara vermeden arka arkaya 9 el almalısınız! Dağılım ile ilgili tahmininiz doğru ise, yerden T koymalısınız.

Dağılım şöyle idi;

____________Kuzey:
____________ AV84
____________ A43
____________ T32
____________ 532

Batı:                                                    Doğu:
 75                                                       DT93
 DV75                                                 T82
 AR976                                              85
 64                                                     R987

____________Güney:
____________ R62
____________ R96
____________ DV4
____________ ADVT

İlk el T eli alır. Hemen Trefl empası. Ardından Kör As ile yere. Tekrar Trefl empası. Şimdi Pik As ile yere. Bir kez daha Trefl empası. Kalan alıcılar çekilir.

Önceden iyi bir oyun planı yapmanın ödülünü kontratı başararak aldınız!

Bu kontratı önceden durumu analiz edip, bir oyun planı hazırlamadan hiç bir zaman başaramazdınız.

Bernard Magee

+++

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s