Eddie Kantar’dan Kısa Tavsiyeler -2

Atak

Konturlu kontratlara karşı;

    1. Eğer ortak kontur attı ise, ortak:

(1) Sizin tarafın ortak el gücünün kontratı batıracağını düşünüyordur.

(2) Kuvvetli bir kozu vardır.

(3) Deklarasyondan sizin elinizde kuvvetli koz olduğunu düşünmektedir. Kozların yeri hakkında deklaranı yanıltmaya çalışmaktadır.

(4) Sizin belirli bir rengi atak etmenizi istiyordur. Bu renk muhtemelen kontur olmasa çıkmayacağınız bir renk olacaktı. Bu tarz atak yönlendirici konturlarda rakip şlem kontratı oynamaktadır ve ortak baraj konuşması yapmıştır (kontur olmasa idi doğal olarak bu rengi açılacaktınız). Sanzatu kontratına karşı da olabilir (ortak sürpriz bir renk atağı beklemektedir). Yerin ilk söylediği rengin atak edilmesini isteyen şlem kontratları.

  1. Eğer ortak koz kontratına kontur attı ise, sizin uzun renginizin onda kısa olduğunu varsayabilirsiniz. Ceza konturları en çok defans oyuncu ellerinin misfit olduğu durumlarda işe yaramaktadır.

Konturlu şlem kontratlarına karşı;

  1. Eğer ortağınız bir renk söylemiş ve daha sonra rakipler şlem kontratı deklere ettiklerinde kontur atmış ise, ne normal oyun olan ortağın rengini ne de koz rengini atak edin. Ortağın konturunun nedeni;

(1) Elinde şigan olabilir

(2) Yerin ilk rengini atak etmenizi istiyor olabilir.

(3) Deklaranın okuduğu diğer renkte AR sı olabilir.

Eğer ortağınız bir renk söylememiş ve daha sonra rakipler şlem kontratı deklere ettiklerinde kontur atmış ise, ne normal atak yapın ne de koz rengini atak edin. Ortağın konturunun nedeni;

(1) Yan renk şigan olabilir.

(2) Yerin ilk rengini atak etmenizi istiyor olabilir.

Kontursuz şlem kontratlarına karşı;

  1. Eğer yer birden bire (RKCB ya da renk kontrollerini atlayıp) şlem deklere etti ise, elinde kuvvetli koz desteği, şigan, kuvvetli ikinci bir renk ya da deklaranın yan renginde tepe onör olduğunu varsayın. Bu durumda, elinizdeki kısa yan rengi çıkmak daha doğru bir tercihtir. Örneğin;
Batı Kuzey Doğu Güney

2♣ 

 1

6♠!!

Pas

H.Pas

1♠ 

Sizin eliniz;

♠ A4
D5
V64
ADV952

Muhtemelen Kuzeyde Trefl şigan ve Kör kuvvetli. Karo açılın ve sizin tarafın, koz Asınız düşmeden Karoyu sağlamayı umun.

Ellerin dağılımı şöyle olabilirdi;

____________Kuzey:
____________ RT93
____________ ARV632
____________ AD5
____________

Batı:                                                     Doğu:
A4                                                      75
D5                                                      9874
V64                                                    R732
ADV952                                            875

____________Güney
____________ DV862
____________ T
____________ T98
____________♣ RT43

Ortağın rengini atak ederken;

  1. Eliniz çok zayıf ise ve ortağı Rxx(x) veya Dxx(x) ile desteklemişseniz, onörünüzü atak edin. Eğer yeri gördükten sonra başka renge geçmeniz gerekecek ise, belki de bu tek el alma şansınız olacak.

  2. Elinizde As var ise, Ası çıkın. Bunun istisnaları;

(1) Eğer eli ortağınıza geçirip başka bir rengi kozlamayı planlıyorsanız.

(2) Yerde Rua olduğunu düşünüyorsanız. Örneğin yer ortağın kozunu duymasına rağmen Sanzatu demiştir.

  1. Elinizde Txx, Vxx veya Dxx var ise küçük çıkın. Ancak yer Sanzatu dedi ise, onörü çıkın.

  2. Elinizde 3 ya da 4 küçük var ise, küçük çıkın. Eğer ortağın rengine destek vermedi iseniz, en büyüğünü çıkın.

9.  Ortağa sayı sinyali verebilmek için;

. xxx den büyük oynadı iseniz ikinci el ortanca kağıdı verin. (864 den önce 8 sonra 6)

. xxxx den büyük oynadı iseniz ikinci el en küçük kağıdı verin. (8642 den önce 8 sonra 2)

. xxx den küçük oynadı iseniz ikinci el en büyük kağıdı verin. (864 den önce 4 sonra 8)

. xxxx den küçük oynadı iseniz ikinci el kalan en küçük kağıdı verin. (8642 den önce 2 sonra 4)

  1. Ortağın araya girdiği rengi açılmak, ortağın açış yaptığı rengi açılmaktan daha emniyetlidir. Ancak, eğer ortağın 3.cüden daha düşük puan ile açtığını düşünüyorsanız, ortağın rengini açılın. Çoğunlukla bu pozisyonda yapılan açışların önemli bir sinyali de atağı yönlendirmesindedir.

Koz kontratlarına karşı

  1. Atak kartınızın oyunda oynayacağınız en önemli kart olduğunu düşünün. Bu yüzden ataktan önce düşünmelisiniz. Deklarasyonun da yardımı ile muhtemel dağılımları düşünün. Deklaranın elinin kuvvetini ve koz fit sayısını anlamaya çalışın. Karar vermeniz gereken en önemli konu, pasif mi yoksa aktif mi atak yapacağınızdır.
  • Yerin uzun bir rengi var mı?
  • Eğer uzun bir yan renk söz konusu ise, nasıl dağılmış olabilir? Eğer bu renkte sizin tarafta dengeli bir dağılım olduğunu düşünüyorsanız, aktif bir atak yapın. Koz atağı yapmak yararlı olabilir. Eğer yerin uzun bir rengi varsa, elinde kısa renk(ler) de var demektir. Deklaran yerin uzun rengini sağlayamayacağından, yerin kozları ile löve almaya çalışacaktır. Her yerden harcatacağınız koz, deklaranın elinden kayıp kağıtlarını kaçma şansını azaltacaktır.
  • Kozunuz iş yapabilir mi? Kısa renginizi çıkın. Eğer elinizde Rxx veya Ax (x) varsa kozdan ek löve yapma şansınız var demektir. Ancak, DVx veya VTx ile çakmak pek işinize yaramayacaktır.
  • Ortağınıza çaka verebilir misiniz? Uzun renginizi oynarsınız.
  • Deklaranın kozunu mu kısaltmak faydalı olacak? Elinizde dört parça koz varsa bu taktik faydalı olabilir. Eğer deklaranda beş adet koz varsa ve siz iki kez onu kozlamaya mecbur bırakırsanız, koz sayısı kısalacaktır ve sizin koz sayınız onunkini geçecektir.
  • Oraya buraya saldırmak yerine, deklaranın löveleri size teslim etmesini mi beklemek daha doğru olacak? Eğer yerin eli dengeli ise, en doğru defans pasif defans olacaktır. Deklaran uzun bir rengi sağlayamaz. Bu yüzden yeni bir renge girmekten kaçının.
  • Yerin kozlama imkanını mı azaltmak istiyorsunuz? Deklaranın ikinci rengi koz olmuştur ve ilk rengi sizde uzundur. Bu koz atak etmek için uygun bir zamandır.
  • Ortak düşük seviyedeki konuşma konturuna pas geçmiştir. Koz açılmanız sorunludur. Deklaranın küçük kozları ile el almasını engellemelisiniz.

Koz atağı

  1. Eğer rakipleriniz misfit bir koz oynuyorlar ise, koz atağını sakın düşünmeyin.

  2. Eğer eliniz dengeli ve koz dışındaki renklerde dağınık onörleriniz var ise, 2 ya da 3 parça koz ile koz atak edebilirsiniz. Bu özellikle yer ortağının kozunu sadece bir seviye üstü ile desteklemişse işe yarayabilir.

  3. Bitişik onörler (RDV, DVT9) ile koz atağı genellikle işe yarar.

  4. Eğer ortakta tek parça koz olduğu belli ise, koza devam edemeyeceğiniz için Rxx den koz atak etmek anlamlı değildir. Başka bir rengi atak edin ve ortağınızın eli alıp koz oynamasını umun.

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s