Koz Kontratlarında Defansı Planlama (3) – Örnekler

Örnek 1

____________Kuzey:
____________ V9
____________ D7643
____________ 75
____________ R752

Batı: (Siz)                                          Doğu:
T63                                                    752
RT52                                                AV8
RDT3                                                 82
84                                                     DVT63

____________Güney:
____________ ARD84
____________ 9
____________ AV964
____________ A9

Batı Kuzey Doğu Güney
    Pas 1♠ 
Pas  1NT  Pas  3♦ 
Pas 3♠  Pas  4♠ 
H.Pas      

Deklarasyondan, yerde Karoların kısa olduğu anlaşılıyor. Elinizdeki Karo onörlerini korumak için, en doğru atak koz çıkmaktır. Yerden kısalacak her koz sizin tarafa ek löve demek olacaktır.

Yer açıldığında planınızın doğru olduğunu anlarsınız. El aldığınızda da tekrar koz oynarsınız. Böylece defans olarak 3 Karo ve 1 Kör alarak kontratı batırırsınız.

Örnek 2

____________Kuzey:
____________ 72
____________ 642
____________ ADT85
____________ RD2

Batı:                                                     Doğu: (Siz)
RDT95                                              AV3
R7                                                       953
76                                                        RV942
V874                                                   T9

____________Güney:
____________ 864
____________ ADVT8
____________ 3
____________ A653

Batı Kuzey Doğu Güney
      1 
1♠  2  2♠  Pas 
 Pas 3  H.Pas   

Atak: ♠R

Yer açıldığında, hemen yerin Karolarının işe yaramaz olduğunu anlarsınız. Yerin tek değeri Pike çakma potansiyelidir. Deklarasyondan, deklaranda 3 parça Pik olduğunu anlarsınız. Belki ortakta Koz onörü vardır umudu ile Kör oynarsınız. Deklaran muhtemelen, empası dener ve eli Batı alır. Batı sizin defans stratejisini sürdürür ve bir kez daha koz oynar. Eğer Batı oyunu doğru okur ise, ikinci Pik dönüşünü size bırakması gerektiğin anlar ve sizde yerin son kozunu işe yaramaz hale getirirsiniz. Deklaran artık 3pik, 1 Kör ve 1 Trefl vermekten kurtulamaz.

Örnek 3

____________Kuzey:
____________ R53
____________ 984
____________ T652
____________ AV5

Batı: (Siz)                                          Doğu:
62                                                       DV4
RDT6                                                732
R987                                                  AD3
973                                                     D642

____________Güney:
____________ AT987
____________ AV5
____________ V4
____________ RT8

Batı Kuzey Doğu Güney
Pas  Pas  Pas  1♠ 
Pas  2♠ H.Pas   

Bariz atak olan R oynarsınız. Doğudan 2 gelir. Ortak Vale ve Ası ret sinyali gönderir. Deklaran eli boşlar. Siz gelen sinyale göre Kör devamının faydasız olduğunu anlarsınız. Eğer yerde ki Karolar tehlikeli olsa idi Trefl rengine geçerdiniz. Ancak Karo oynamanın da, deklaranda olabilecek AD ya da AV ye doğru oynama riski vardır. Öte yandan, ♣D görünmemektedir. Eğer Dam Doğuda ise, deklaran hangi tarafa empas yapacağını doğru tahmin etmek zorundadır. Bu durumda geriye sadece Pik oynama seçeneği kalmaktadır. Belki deklaran, ortağınızın Pik onörünü makasa alacaktır. Ama zaten istese bunu kendi de gerçekleştirebilir. Artık sizin taraf Trefl rengine girmediği sürece, deklaran doğru tahmini yapmak zorundadır.

Örnek 4

____________Kuzey:
____________ RV
____________ 98653
____________ 98
____________ ADV6

Batı:                                                     Doğu: (Siz)
T983                                                  A54
R7                                                       42
D532                                                  AT64
532                                                    T984

____________Güney:
____________ D762
____________ ADVT
____________ RV7
____________ R7

Batı Kuzey Doğu Güney
      1NT 
Pas  2  Pas  3 
Pas  4  H.Pas   

Atak: ♠T

Yerin Valesini As ile alınca eli incelemeye başlarsınız. Kontratı batırabilmek için nasıl 4 ele ulaşabileceğinizi hayal etmeye başlarsınız. Siyah renklerden başka el almanız mümkün görünmüyor. En iyimser ortakta bulabileceğiniz koz onörü 1 adettir. Bu durumda Karodan 2 el almanız gerekecek. Eğer R ortağınızda ise, Karoda ne oynayacağınız önemli olmayacaktır. Ama Rua ve Vale deklaranda ise, hangi Karoyu oynayacağınız burada önemli olacaktır. Yapacağınız en iyi defans oyunu, deklaranı bir an önce tahmin yapmaya zorlamak için, 4 oynamaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s