Ders 19

 

Sanzatuda Uzun Rengi Sağlama

«Sanzatu kontratları, iki taraf arasındaki uzun rengi sağlama yarışmasıdır.»

  • Yerde As ile başlayan uzun renk olduğunda ve elde yerde başka onör olmadığında, genellikle eldeki son kağıda kadar Ası oynamayı geciktirmek doğrudur. Örneğin, Yerde A9732 ve elde 854 olduğunda ilk 2 tur boşlamak gibi.
  • Şöyle bir elde bir tur boşlamak, o renkte dışarıdaki dağılımın 4-2 olması halinde size 4 el sağlar. Yerde ♣ARD73 ve elde ♣82 (yere başka geçiş yok!).
  • Bazen eldeki onörünüzü yerden ezerek, yere geçiş sağlayabilirsiniz.
  • Doğru oyun, atağın 4 parçadan mı yoksa 5 parçadan mı çıktığını anlamaya çalışarak başlar. Muhtemelen rengin ikinci tur dönüşünde dağılım daha iyi anlaşılacaktır.
  • Atak 2li veya görünür en düşük (yeri ve eli de dikkate alarak) kağıt ise, atakçının elinde o renkten 4 parça olduğunu düşünebilirsiniz.
  • Çoğunlukla ortaklar birbirlerine bilgi aktarabilmek için, ilk atağı 11 Kuralına uygun olarak dördüncü büyük kağıdını çıkarak yapar.
  • Atağı sağınızda ki oyuncuya bırakırken çok dikkatli olun. Zira kontratı öldürücü yeni bir renge geçebilir.
  • Eğer bir renkten iki büyük onörü çıkartmaya çalışıyorsanız, ilk atağı “tehlikeli el” sahibi defans oyuncusu alacak şekilde oynamaya çalışın. İkinci onörü ortağı aldığında “tehlikeli rengi” dönecek kağıdı kalmayabilir.

 

Bord# Tekrar Oynama
01 Bord01
02 Bord02
03 Bord03
04 Bord04
05 Bord05
06 Bord06
07 Bord07
08 Bord08
09 Bord09
10 Bord10
11 Bord11
12 Bord12

 

Anlatım (Youtube)

Bölüm 1

Bölüm 2

Halim Hanyaloğlu
%d blogcu bunu beğendi: