Ders 25

Yardımlaşma

  • Yardımlaşma deklarasyon ile başlar, sinyaller ile devam eder ve oynama şekli ile oyunun sonuna kadar sürer.
  • Bazen defans oyuncularından biri, eller hakkında daha fazla bilgiye sahip olur ve kontratı batırmanın yolunu daha erken keşfedebilir. Böyle bir durumda, bu oyuncu inisiyatifi ele almalı ve ortağını yönlendirmelidir. Bu oyun tarzına diğer defans oyuncusu da uymalıdır.
  • Gerekiyorsa ortağının alıcısına çakmalı ya da deklaranı yanıltmak adına ortağına yanlış bilgi vermelidir.
  • Mümkün mertebe ortağının hata yapmasını önlemelisiniz. Örneğin;
    • Ortak el aldığında, iki renkten birini oynamak durumunda kalacaktır. Biri oyunu batıracak diğeri ise çıkaracaktır. İmkan dahilinde ise, ortağa eli geçirmeden önce, yanlış renkteki alıcınızı almalısınız ki, ortak el tuttuğunda o rengi dönmesin.
    • Atakçı sekansdan atak etmiştir. Ortağı, atakçının elini ve kendi elini değerlendirdiğinde o renkten devam etmenin kontratı batıramayacağını anlamıştır. Atakçı bu durumu bilmemektedir. Ortağı elinde Ası varsa eli atakçıya bırakmayarak eli alır ve kontratı batıracağını düşündüğü renge girer.
    • Atakçı bir kere daha oynaması halinde o renkten kalan kağıtları alabileceğini ama eline geçer kağıdı olmadığını görür. Ortağı, bu durumu bilemeyeceğinden, atakçı söz konusu renge devam etmez ve kontratı batırıcı olası yeni bir renge girer.
  • Eğer ortak elinde Ası varken, boşlaması halinde kontratın çıkacağını görüyorsanız boşlamasına engel olun.
  • Bazen, kontratın batırılabilmesi için ortağa eli geçirebilmek için standart dışı yöntemlere başvurmak gerekir. Örneğin, ortağın çaktığını bildiğiniz bir renkte alıcınız olmasına rağmen, ortağı çakmaya zorlamak için küçük oynamak ya da elinde daha büyük onör varken, ortakta elindekinden daha küçük onör olması umudu ile küçük oynamak gibi.

Deklaranı Yanıltma

  • Deklaran normal oyununu oynar ise, kontratı yapacağını gördüğünüzde, onu yanıltmaya yönelik oyunları denemelisiniz.
  • Dağılımı olduğundan farklı gösterebilmek için kendinizi deklaranın yerine koyun ve ne yapabileceğinizi hayal edin.
  • Bazı yanıltma taktikleri;
    • Fire olmayacaksa, daima sizde olduğu bilinen kartı oynayın.
    • Deklarana yanlış yapma şansı verin. Örnek;

___AV53

R4                T92

___D876

Farz edin ki deklaran bu renkten defansa hiç el vermemesi gerekiyor. Deklaran elden 6, Batı 4 ve yerin Valesi ile empas yapar. Eğer Doğu 2 verir ise, deklaranın tek umudu Ruanın iki parça olmasıdır. Halbuki Doğu T ya da 9lu verirse, Doğuda rengin T9 şeklinde iki parça olacağı düşüncesi ile, Dam ile empası tekrar edebilir ve o zaman da tuzağa düşer.

  • İyi briç oyuncuları, bütün alternatifleri denedikten sonra kritik hamleyi denerler. Halbuki siz deklaranı erken karar vermeye zorlayın. Örneğin oyunun başında deklaranı empas yapıp yapmamaya karar vermeye zorlayabilirsiniz.
  • Deklaran, kendisi için uygunsuz bir zamanda defos yapmak zorunda bırakılmalıdır. Defos yapmak durumunda kaldığı renklerin dağılımını defos yapmadan önce öğrenmesine izin verilmemelidir.
Bord# Tekrar Oynama
01 Bord01
02 Bord02
03 Bord03
04 Bord04
05 Bord05
06 Bord06
07 Bord07
08 Bord08
09 Bord09
10 Bord10
11 Bord11
12 Bord12

 

Anlatım (Youtube)

Bölüm 1

Bölüm 2

Briç Test
%d blogcu bunu beğendi: