19 Hızlı Oyun Serisi (2)

Dağıtan: Batı

Zon: KG

Kuzey
V83
AD32
A82
973
 

 

Güney
RT
RVT86
T54
ARV

 

Batı Kuzey Doğu Güney
1♠ Pas Pas 2
Pas 3 Pas 4
H.Pas

Atak: ♣2

Doğu ilk el ♣T koyunca deklaran Vale ile eli alır. Kolay bir el kazandığı için kontratı yapmak adına umutları artar. Son tur yerde kalmak üzere 3 turda kozları  toplar. Batı ikinci tur ♠6 sonra ♠4 defos eder. Güney yerden ♠3 oynar ve elden ♠T koyar. Batı ♠D ile kazanır.

Şimdi top Batıdadır. Eğer Batı siyah renklerden birini oynarsa, sağlanacak 3. Pik sayesinde, eldeki karo kayıplarından birinden kurtulmak mümkün olacaktı. Ama Batı R oynayınca, deklaranın umutları azalır. Belki Batıda iki parçadır diye ilk tur boşlar, ancak öyle değildir.

Defans ikinci tur Karo oynayıp Ası çıkartır. Pik Asını da alınca Karoyu tahsil eder. Böylece 2 Pik ve 2 Karo alarak kontratı batırırlar.

Deklaran nerede hata yaptı?

 

+++

 

Dağılım şöyle idi;

Kuzey
V83
AD32
A82
973
Batı
AD964
7
RV9
D862
Doğu
752
954
D763
T54
Güney
RT
RVT86
T54
ARV

Belki bazı deklaranlar, Batının Karoya girmesini şanssızlık olarak yorumlarlar. Ama durum öyle değildir! Bir de Batının gözlüğü ile duruma bakalım. Deklaranın Treflden 3, kozdan 5 ve Karodan 1 el alacağı kesinleşmiştir. Muhtemelen ♠R Güneyin elindedir ve bir Pik lövesi daha alırsa 10 ele ulaşacaktır. Bu yüzden en doğru seçimi yapmış ve Karodan iki el almaya çalışmıştır.

Bu kontrat yapılabilir miydi? Bence evet. Eğer ilk eli deklaran ♣V ile değil de, ♣R ile alsa idi muhtemelen. Aynen yine önce kozları toplayıp, Piki oynar ve el Batıda kaldığında, Batının bu noktada seçimi Karo mu olur yoksa ♣V nin ortağında olduğunu sanarak Trefli mi olurdu?

Hata oyunu ikinci el planlamaya başlamakta idi! Bu hatayı yapmayacak oyuncu sayısı azdır.

Mike Lawrence

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.