02 Daha Az Göstermek İçin Daha Yüksek Deklere

Dağıtan: Güney

Zon: Kimse

Kuzey
V984
7542
732
D6
 

 

Güney
ARDT
D6
ARVT
ARV

 

Batı Kuzey Doğu Güney
2♣
Pas 2 Pas 2♠
Pas 4♠ H. Pas

Atak: R

 

Çok nadir gelecek bir puana sahipsiniz. Kitap 27 onör puanı ve dengeli el ile 4NT açmanızı tavsiye eder. Ama 4NT ye nasıl cevap verileceğini açıklamaz. Bu deklareyi çok hantal ve çok nadir gelecek bir durum olarak görüyorum. 4NT açmayı, As sormak için kullanın. Şöyle bir el ile çok ender karşılaşırsınız;

8
A
RDVT8764
ARD

Böyle bir elle ortağımda kaç As olduğunu bilmek isterim. Bunu ancak 4NT açışı yaparsam bilebilirim. Eğer 1 veya belki 2♣ açacak olursam, rakipler araya girerek konuşmamızı zorlaştıracak ve muhtemelen zon ya da şlem araştırmamızı imkansız hale getireceklerdir.

Tekrar en başta sorulan, 27 puanlı el sorusuna dönecek olursak, bu eli 2♣ açıp sonra dörtlü rengi söylemek en doğrusudur. Kuzey eli zayıf olduğu için hemen 2♠ i, 4♠ e çekmiştir. Elinde 2 Kör kaybı olan Güney Pas geçmelidir. Başka bir konuşma ile Pik fiti ve zonunu bulmak çok zordur.

Batı 3 tur Kör çeker. Deklaran 3.cü Köre elden çakar. Güney nasıl devam etmelidir?

İsterseniz tutucu bir yol izleyip, kozları toplar ve 10 ele ulaşırsınız. Ancak ikili turnuvada iseniz, yapılacak fazla bir elin getirisi çok yüksektir.

Çok bariz olan iki yol vardır;

Biri, 3 tur Trefl oynamak, yerden bir Karo defos etmek. Şimdi Karo As ve Ruayı oynayıp, yerden iki kez Karolara çakmaktır. Bu arada rakiplerin oynanan lövelere çakmamasını ümit edersiniz.

Diğeri, Karo empası yapmaktır. Ancak bu risklidir. Zira kozları topladıktan sonra empas denerseniz ve tutmaz ise, elinizde koz kalmayacağı için Kör renginden defansa bir el daha verip batarsınız.

En iyi yol;

Üçüncü bir yol daha vardır. Bu yol %99 sizi tehlikelerden korur. Bakalım siz bulabilecek misiniz?

 

+++

 

Dağılım şöyle idi;

Kuzey
V984
7542
732
D6
Batı
7652
ARVT
D984
T
Doğu
3
983
65
9875432
Güney
ARDT
D6
ARVT
ARV

 

Doğru oyun, “dummy reversal” [ters yer oyunu, yer deklaranmış gibi] oynamaktır. Batı 3.cü Körü oynadığında,  ♠T ile değil büyük koz onörü ile çakmak gerekir. İki tur koz oynadığınızda dağılımın 4-1 olduğunu anlarsınız. Eğer iki taraf da ikinci koza uyarsa zaten tüm elleri alırsınız.

♣D ile yere geçer ve son Körü yine büyük koz ile kozlarsınız. Şu anda elinizde koz olarak, sadece ♠T kaldı. Ancak yerde hala ♠V98 vardır. 3 tur koz çeker, yerdeki son kayıp Karoyu, Trefle atıp kontratı bir fazla yaparsınız.

Bu oyun tarzının tek başarılı olamayacağı dağılım Batıda 0 , Doğuda 8 Trefl olmasıdır. Burada yeteri kadar kötü 1-7 dağılmasına rağmen, 11 el almak mümkündür. Dikkat etmeniz gereken, kozları toplamadan iki tur Trefl oynamamaktır.

Şunu unutmayın; hem yerden bir rengi hem de elden başka bir rengi çakma imkanınız varsa hangisinin daha tehlikesiz olduğunu düşünün. Ele her iki cepheden de bakabilmek bir beceridir.

Şu durum ile daha önce karşılaştınız mı?

Ortağınız deklarandır ve elinizi yere açarsınız. Elinizde 4 adet koz, bir adet singleton renk ve bir adet doubleton renk vardır. Diğer renk RT9763 dır. Rakip tek parça renginizi atak eder ve ortağınız atağı alır. Ortağınızın ne yapmasını beklersiniz?

Eğer, atak edilen renge devam edip yerden çakmasını düşünüyorsanız haklısınız! Dünyadaki bir çok ortağım böyle düşündüğü için haklısınız diyorum. Ancak bunun doğru yol olmadığı durumlar mümkün mü! Elin kilit noktası elinizdeki RT9763 renktir. Belki de ortağınızın bu rengi sağlaması, yerden çakmasından daha iyidir. Dummy reversal tekniğini daha iyi bilmenizde fayda vardır.

 

Mike Lawrence

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.