HH03 Cevaplar

Soru 1

 

Doğru Cevap: Pik

Deklarasyondan, yerde Karoların kısa olduğu anlaşılıyor. Elinizdeki Karo onörlerini korumak için, en doğru atak koz çıkmaktır. Yerden kısalacak her koz sizin tarafa ek löve demek olacaktır.

Yer açıldığında planınızın doğru olduğunu anlarsınız. El aldığınızda da tekrar koz oynarsınız. Böylece defans olarak 3 Karo ve 1 Kör alarak kontratı batırırsınız.

Ellerin dağılımı şöyle idi;

 

+++

Soru 2

Doğru Cevap: Pik As ile alıp Kör oynamak

Ellerin dağılımı şöyle idi;

Yer açıldığında, hemen yerin Karolarının işe yaramaz olduğunu anlarsınız. Yerin tek değeri Pike çakma potansiyelidir. Deklarasyondan, deklaranda 3 parça Pik olduğunu anlarsınız. Belki ortakta Koz onörü vardır umudu ile Kör oynarsınız. Deklaran muhtemelen, empası dener ve eli Batı alır. Batı sizin defans stratejisini sürdürür ve bir kez daha koz oynar. Eğer Batı oyunu doğru okur ise, ikinci Pik dönüşünü size bırakması gerektiğin anlar ve sizde yerin son kozunu işe yaramaz hale getirirsiniz. Deklaran artık 3pik, 1 Kör ve 1 Trefl vermekten kurtulamaz.

 

+++

Soru 3

El sizde kaldı. Ne oynayacaksınız?

Doğru Cevap: Pik

Ellerin dağılımı şöyle idi;

Bariz atak olan R oynarsınız. Doğudan 2 gelir. Ortak Vale ve Ası ret sinyali gönderir. Deklaran eli boşlar. Siz gelen sinyale göre Kör devamının faydasız olduğunu anlarsınız. Eğer yerde ki Karolar tehlikeli olsa idi Trefl rengine geçerdiniz. Ancak Karo oynamanın da, deklaranda olabilecek AD ya da AV ye doğru oynama riski vardır. Öte yandan, ♣D görünmemektedir. Eğer Dam Doğuda ise, deklaran hangi tarafa empas yapacağını doğru tahmin etmek zorundadır. Bu durumda geriye sadece Pik oynama seçeneği kalmaktadır. Belki deklaran, ortağınızın Pik onörünü makasa alacaktır. Ama zaten istese bunu kendi de gerçekleştirebilir. Artık sizin taraf Trefl rengine girmediği sürece, deklaran doğru tahmini yapmak zorundadır.

 

+++

 

Soru 4

Doğru Cevap: 4

Ellerin dağılımı şöyle idi;

Yerin Valesini As ile alınca eli incelemeye başlarsınız. Kontratı batırabilmek için nasıl 4 ele ulaşabileceğinizi hayal etmeye başlarsınız. Siyah renklerden başka el almanız mümkün görünmüyor. En iyimser ortakta bulabileceğiniz koz onörü 1 adettir. Bu durumda Karodan 2 el almanız gerekecek. Eğer R ortağınızda ise, Karoda ne oynayacağınız önemli olmayacaktır. Ama Rua ve Vale deklaranda ise, hangi Karoyu oynayacağınız burada önemli olacaktır. Yapacağınız en iyi defans oyunu, deklaranı bir an önce tahmin yapmaya zorlamak için, 4 oynamaktır.

 

+++

 

Soru 5

Doğru Cevap: ♣4

Ellerin dağılımı şöyle idi;

Yeri ve çıkan kağıtları gördüğünüzde, ortakta tek parça Trefl olduğunu anlarsınız. Zira doubleton ortakta olsa idi, önce büyük sonra küçük verecek idi. Eğer hemen bir şey yapmazsanız, deklaran eninde sonunda ♣D ını sağlayacak ve elinden kayıp kağıt kaçabilecektir. Küçük Trefl oynarsınız ve ortak çakar. Artık yerin Treflleri ölmüştür. Deklaran elindeki Pik ve Karo kayıplarını kaçamaz.

 

+++

 

Referans:

Koz Kontratlarında Defansı Planlama (1)

Koz Kontratlarında Defansı Planlama (2)

 

 

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.